Hääpuvun osto on ehkä yksi jännittävimmistä asioista, joka liittyy häiden järjestelyyn. Siinä on jotain niin ihmeellisen ihanaa kun saa päälleen juuri sen puvun jossa tuntee itsensä kauniiksi morsiameksi. <3
Itse lähdin siis ostamaan pukuani Tallinnasta. Matka oli varattu jo hyvissä ajoin ja vaikka kaasoni eivät päässeetkään mukaan, oli minulla mukanani eräs toinen hyvä ystäväni. Kaasot pääsevät varmasti kuitenkin varmasti puvun sovitteluun mukaan kun mekkoon tehdään Suomessa tarvittavat muutokset.
Matka ei kuitenkaan sujunut ihan ongelmitta minun osaltani. Edellisenä iltana jouduin nimittäin tekemään tuttavuutta myös Marian sairaala päivystyksen kanssa. Onnekseni sain kuitenkin avun itselleni ja pääsin kuin pääsinkin lähtemään reissuun. Onneksi, sillä sieltähän se täydellinen mekko löytyi. Saavuimme Tallinnaan aamupäivällä ja marssimme ystäväni kanssa ensimmäiseksi Anna-Bellaan sovittelemaan mekkoja. Olin varautunut mielessäni, että joutuisimme kiertämään Tallinnan jokaisen hääpuja myyvän liikkeen, ennen kuin löytäisin itselleni sopivan puvun. (Muistelin kauhulla edelleen valmistujaispuvun ostamista edellisen valmistumisen yhteydessä.) Olen niin pieni ja hassun muotoinen, etteivät puvut tunnu koskaan asettuvan minun päälleni. Tällä kertaa kävi kuitenkin toisin! Olin kokeillut muutamaa mekkoa ja alkanut tulla siihen tulokseen, etteivät aikaisemmin netistä katselemani mallit olleetkaan aivan minua varten. Olin ajatellut merenneitotyylistä pitsiunelmaa, mutta kokeiltuani muutamaa, tajusin hukkuvani kaiken sen pitsin alle... ne eivät vain olleet minua varten. Siinä vaiheessa ystäväni kaiveli alennusrekkiä ja löysi sieltä pientä kokoa olevan mekon, joka ei ollut lainkaan sellainen kuin olin ajatellut... ja se oli täydellinen! :D En olisi ikinä uskonut valitsevani sellaista mekkoa, mutta senpä sitten tulin valinneeksi ja vielä puolta halvemmalla kuin olin varautunut. Toki muutostyöt täytyy vielä tehdä, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen.
Niin, että olin vieraillut yhdessä liikkeessä ja sovittanut vain muutamaa pukua ja löytänyt juuri sen oikean mekon. Ja olimme olleet Tallinnassa 1,5 tuntia. :D vielä 6,5 tuntia edessä. Siispä shoppailemaan lisää. :) vaikka pukupussin kanniskelu shoppailun lomassa olikin hiukan vaivalloista, olin niin innoissani, että siellä mukana kulki se puku, jossa menisi ensikesänä naimisiin! <3 laivan hytissä se piti vielä levitellä näkyville ja ihastella ja hypistellä.
Kuviahan tuosta ihanuudesta ei tietenkää tänne voi lisäillä. ;) vain tällainen pieni härnäys....
-Sanna


