torstai 27. marraskuuta 2014

The dress

Hääpuvun osto on ehkä yksi jännittävimmistä asioista, joka liittyy häiden järjestelyyn. Siinä on jotain niin ihmeellisen ihanaa kun saa päälleen juuri sen puvun jossa tuntee itsensä kauniiksi morsiameksi. <3

Itse lähdin siis ostamaan pukuani Tallinnasta. Matka oli varattu jo hyvissä ajoin ja vaikka kaasoni eivät päässeetkään mukaan, oli minulla mukanani eräs toinen hyvä ystäväni. Kaasot pääsevät varmasti kuitenkin varmasti puvun sovitteluun mukaan kun mekkoon tehdään Suomessa tarvittavat muutokset.

Matka ei kuitenkaan sujunut ihan ongelmitta minun osaltani. Edellisenä iltana jouduin nimittäin tekemään tuttavuutta myös Marian sairaala päivystyksen kanssa. Onnekseni sain kuitenkin avun itselleni ja pääsin kuin pääsinkin lähtemään reissuun. Onneksi, sillä sieltähän se täydellinen mekko löytyi. Saavuimme Tallinnaan aamupäivällä ja marssimme ystäväni kanssa ensimmäiseksi Anna-Bellaan sovittelemaan mekkoja. Olin varautunut mielessäni, että joutuisimme kiertämään Tallinnan jokaisen hääpuja myyvän liikkeen, ennen kuin löytäisin itselleni sopivan puvun. (Muistelin kauhulla edelleen valmistujaispuvun ostamista edellisen valmistumisen yhteydessä.) Olen niin pieni ja hassun muotoinen, etteivät puvut tunnu koskaan asettuvan minun päälleni. Tällä kertaa kävi kuitenkin toisin! Olin kokeillut muutamaa mekkoa ja alkanut tulla siihen tulokseen, etteivät aikaisemmin netistä katselemani mallit olleetkaan aivan minua varten. Olin ajatellut merenneitotyylistä pitsiunelmaa, mutta kokeiltuani muutamaa, tajusin hukkuvani kaiken sen pitsin alle... ne eivät vain olleet minua varten. Siinä vaiheessa ystäväni kaiveli alennusrekkiä ja löysi sieltä pientä kokoa olevan mekon, joka ei ollut lainkaan sellainen kuin olin ajatellut... ja se oli täydellinen! :D En olisi ikinä uskonut valitsevani sellaista mekkoa, mutta senpä sitten tulin valinneeksi ja vielä puolta halvemmalla kuin olin varautunut. Toki muutostyöt täytyy vielä tehdä, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen.

Niin, että olin vieraillut yhdessä liikkeessä ja sovittanut vain muutamaa pukua ja löytänyt juuri sen oikean mekon. Ja olimme olleet Tallinnassa 1,5 tuntia. :D vielä 6,5 tuntia edessä. Siispä shoppailemaan lisää. :) vaikka pukupussin kanniskelu shoppailun lomassa olikin hiukan vaivalloista, olin niin innoissani, että siellä mukana kulki se puku, jossa menisi ensikesänä naimisiin! <3 laivan hytissä se piti vielä levitellä näkyville ja ihastella ja hypistellä.

Kuviahan tuosta ihanuudesta ei tietenkää tänne voi lisäillä. ;) vain tällainen pieni härnäys....

-Sanna

sunnuntai 23. marraskuuta 2014

18.7.2015

18.7.2015 klo 16. Silloin se siis tapahtuu. Sanomme toisillemme Tahdon Ilmajoen kirkossa. Vielä se tuntuu jotenkin kaukaiselta, vaikka joitain järjestelyjä onkin jo tullut tehtyä.

Häiden suunnittelu on ollut enemmän tai vähemmän käynnissä jo viimeisen vuoden ajan, mutta nyt kun omat opiskelut alkavat viimein olla taakse jäänyttä elämää, voi niihin alkaa panostamaan hieman enemmän. Nyt virallista ja varmaa on kirkko, vihkikaava (morsiusmessu), hääpaikka ja vihkipappi. Muutamia koristelujuttuja on jo tullut harakkamaisesti keräiltyä kaapin perukoille, mutta muuten tahdin pitää kiristyä, jos aiotaan saada kaikki valmiiksi. Mutta ei ressiä! :) Tietenkin kumpikin meistä on jo pyytänyt kaasot ja bestmanit, mutta yhteinen tapaaminen olisi mukava myös järjestää kaikkien kesken. :)

Eilen sain myös paljon apua kutsujen askarteluun kun neljä ystävääni oli meillä käymässä. Kutsuja on nyt valmiina jo 40 kpl!!! :) enää puuttuu noin kymmenen, joten tytöistä oli kyllä suunnaton apu! Kiitos kaikille!

Tälläisiä niistä sitten tuli. :) kolmea eri mallia lähtee ihmisille info-lappusen kera joskus ensi vuoden puolella.




Seuraavana listalla olisi ehdottomasti itselle kampauksen ja meikin tekijän löytäminen. Lyhythiuksisena morsiammena poen ongelmaa, jonka kanssa on ehkä moni muukin painiskellut: Millainen kampaus? Tottahan sitä haluaisi itselleen jotain juhlavampaa tärkeänä päivänä, mutta hiusten kasvattaminen ei oikein tule kysymykseenkään, koska en halua näyttää peikolta. Sen vaihtoehdon suljin pois jo silloin suunnitteluiden alkaessa ja nyt pohdiskelen, mitä kaikki lyhythiuksiset morsiamet tekee. Google ei tunnu olevan ystävä kun tätä kysymystä pohtii. Hääkampauksia löytyy toki paljon, mutta kaikki pitkille hiuksille... mutta kenties kampaaja osaa soveltaa myös inspiraatiokuvien perusteella.

Ainut lyhyille hiuksille suunnattu malli, jonka onnistui löytämään oli tämä.



Itse haluaisin kuitenkin jotain herkenpää ja maanläheisempää, esimerkiksi tähän tyyliin:


Uskon kuitenkin, että kampaaja on ammattitaitoinen henkilö ja löytää juuri minulle sopivan tyylin. :) kuulin myös, että kampaajalle kannattaa näyttää myös kuvaa mekosta ja sen perusteella he osaavat suunnitella kampausta. Noh, aika näyttää, minkälainen pehko minun päässä on hääpäivänä. :)

-Sanna